اختصاصی چابک آنلاین ؛ دو دلیل کاهشی سهم صنعت لیزینگ از بخش مسکن و ساختمان مشخص شد + فیلم

مدیرعامل شرکت لیزینگ مسکن اعلام کرد که شاکلۀ صنعت لیزینگ را شرکت‌های خودرویی گذاشته‌اند زیرا در گذشته تفکر در مورد لیزینگ ، معادل خودرو بوده و در سال‌های اخیر شرکت‌های خودرویی و شرکت‌های لیزینگ کم‌کم درحال ورود به بحث مسکن هستند.
چابک آنلاین، مجید میرزاحیدری، شهاب حاتمی، درگفتگو با چابک آنلاین افزود: دلیل اصلی این تأخیر در ورود شرکت های لیزینگ به بخش مسکن ناشی از ناکافی بودن سرمایۀ شرکت‌های لیزینگ بوده زیرا بیشتر شرکت‌های لیزینگ ترجیح می‌دهند به‌جای این‌که ۲۰ میلیارد تومان را در صنعت ملک اعتباردهی کنند، آن را به صنعت خودرو ببرند چون گردش مالی در شرکت‌های خودرویی بیشتر است.
به گفته وی، وقتی به لیزینگ ساختمان ورود می‌کنیم، مجبوریم همزمان دو قانون و بخش‌نامه را در نظر بگیریم، یکی دستورالعمل‌های شرکت‌های لیزینگ و دیگری قوانین مربوط به ساختمان مثل قانون پیش‌فروش و سایر قوانین، بنابراین خودرو سهل‌البیع‌تر  بوده و گردش راحت‌تر و بهتری دارد، به همین خاطر شرکته ای لیزینگ ترجیح  میدهند تا  بیشتر به سمت خودرو  و در مواردی محدود در حوزۀ لوازم خانگی  ورود کنند.
مدیرعامل شرکت لیزینگ مسکن  اذعان داشت که با افزایش فناوری‌ها و گسترش حضور شرکت‌های لندتک در ایران، اگر بخواهیم لندتک‌ها را در حوزۀ مسکن به کار بگیریم با توجه به مسائلی که در حوزۀ مسکن وجود دارد نمی‌توانیم انتظار کار خیلی خاصی را از لندتک ها داشته باشیم هرچند که شاید بتوان در مواردی مثل بحث فروش متری مسکن از لندتک‌ها کمک بگیریم اما تمرکز روی ده ملک خاص و فروش آن‌ها به وسیله لندتک در شرایط فعلی چندان امکان‌پذیر نیست.
وی توضیح داد که دلیل کلی تمایل کمتر صنعت لیزینگ برای ورود به حوزۀ مسکن، بحث سهل‌البیع بودن خودرو به نسبت مسکن و کمبود سرمایه در شرکت‌های لیزینگ است.
 
لینک خبر
۵ مرداد ۱۴۰۳